در حال بارگذاری ...
چهارشنبه 26 دی 1403

معرفی فناوری اطلاعات

 

 

 

 


شرح وظایف واحد IT




حوزه نرم افزار
- پیاده سازی نرم افزار های کاربردی
-  نصب، راه اندازی و آمــــــوزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
-  نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
-  ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا - بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و - ارائه نظارت مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها
-  نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
-  فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه ازقبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با درنظرگرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری ازترافیک نرم افزاری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در سرور)
-  نیازسنجی نرم افزارهای تحت شبکه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مدیریت فناوری و ارائه مشاوره های لازم دراین خصوص به مرکز در جهت تهیه ، آماده سازی و ارتقاء نرم افزارهای مورد نیاز
-  ارتباط مستمر با واحدها و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
-  ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها
-  رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری

حوزه شبکه

-ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه -

 - ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری برنامه های نرم افزاری در دست اجراء
-  راه اندازی سرور های مور نیاز واحد
-  پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان
-  ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
-  برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه طبق فرآیندهای موجود
-  حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها

 

 حوزه سخت افزار

 - بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
-  نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
-  ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از واحد
-  تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال
-  تهیه شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها
-  سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
-  رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها

 
   وب سایت 

 بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
 نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
-  نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده
-  ارائه خدمات پشتیبانی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و یاخدمات فنی خارج از واحد
 - تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال
-  تهیه شناسنامه فنی سخت افزار جهت کلیه سیستم ها
 - سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه
 - رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها
  - طراحی وب سایت برای تمام بخشهای حوزه با در نظر داشتن استانداردهای تعریف شده از سوی مدیریت فناوری
-  بروزرسانی صفحات وب سایت
-  قراردادن اخبار مرتبط با حوزه کاری مربوطه و مورد نیاز عموم درسایت
 - طراحی فرمها و گنجاندن آن در سایت در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع
- نظارت و کنترل محتوای صفحات با رعایت سلسله مراتب اداری در مطالب ارائه شده برای Website

 

 آموزش
-  مشارکت در برگزاری برنامه های آموزشی مدیریت IT
 - شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
-  آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز
-  ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران 

 

 امور ستادی
 - انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
- انتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات
 - شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم
-  پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
-  ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
-  پایش و ارزشیابی منظم از تمام فعالیتهای مرتبط با IT