در حال بارگذاری ...
چهارشنبه 26 دی 1403

سوالات متداول همکاران

پرسش و پاسخ (سوالات متداول) ویژه همکاران

سمیاد مخفف “سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی” سامانه ای است برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای؛ این پورتال به منظور خدمات و آموزش مجازی راه اندازی شده است، هدف اصلی سایت سمیاد فعالیت های آموزشی از طریق اینترنت، به منظور تسهیل در آموزش کلاس های مجازی، آزمون های الکترونیکی و از راه دور است.

دانشگاه فنی حرفه ای به منظور بالا بردن کیفیت آموزشی با توجه به شرایط کنونی، زیر ساختی فراهم نموده تا دسترسی دانشجویان به سرور این سامانه بدون اختلال صورت پذیرد.

با توجه به گستردگی و پراکندگی دانشگاه های فنی و حجم بالای دانشجویان، سامانه سمیاد بر روی سرورهای متعددی قرار داده شده تا خدمات بهتر و با کیفیت تری را به دانشجویان ارائه کند.

پرسش و پاسخ (سوالات متداول) ویژه همکاران

سوال 1: در صورت فراموش نمودن رمز عبور چگونه نسبت به تغییر آن اقدام نمایم؟

از طریق سامانه "پشتیبانی فناوری اطلاعات" با آدرس https://support.nus.ac.ir/ و در بخش "پشتیبانی سمیاد" درخواست خود را ثبت نمایید.

سوال 2: چنانچه دانشجو یا استاد یا درس در سامانه سمیاد وجود نداشت چگونه اقدام به اضافه کردن آن نماییم؟

فیلدهای اطلاعاتی زیر را در قالب فایل اکسل (Excel) که در مطلب راهنمای همکاران بارگذاری شده است تکمیل و از طریق "سامانه پشتیبانی فناوری اطلاعات" به آدرس https://support.nus.ac.ir/ ارسال نمایید.

فیلدهای مشخصات دانشجو

فیلدهای مشخصات استاد

فیلدهای مشخصات کلاس درس

کد مرکز در سیستم آموزشی ناد

نام مرکز

نام دانشجو

نام خانوادگی دانشجو

کد ملی دانشجو (با ذکر صفرهای ابتدای کدملی)

شماره دانشجویی دانشجو

کد مرکز در سیستم آموزشی ناد

نام مرکز

نام استاد

نام خانوادگی استاد

کد ملی استاد (با ذکر صفرهای ابتدای کدملی)

کد مرکز در سیستم آموزشی ناد

کد درس در سیستم آموزشی ناد

نام درس در سیستم آموزشی ناد

نام و نام خانوادگی استاد

کد ملی استاد (با ذکر صفرهای ابتدای کدملی)

نام گروه آموزشی در سیستم آموزشی ناد

نام رشته آموزشی در سیستم آموزشی ناد

 

سوال 3: اگر دانشجو و یا استادی در میزخدمت درخواست اضافه شدن به یک کلاس درس را داشت، چگونه می بایست اقدام شود؟

در ابتدا می بایست در سامانه سمیاد به آدرس https://samyad.nus.ac.ir/ با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید و درس مورد نظر را انتخاب کرده و از گزینه "کاربران" وارد محیط کاربران شوید. پس از آن بر روی "ثبت کاربران" کلیک نمایید و با جستجوی نام و نام خانوادگی دانشجو یا استاد، وی را به کلاس درس اضافه نمایید. اگر دانشجو یا استاد در سامانه ثبت نشده بود، طبق دستورالعمل پرسش 2 فایل مربوطه را تکمیل و از طریق "سامانه پشتیبانی فناوری اطلاعات" به آدرس https://support.nus.ac.ir/ درخواست خود را ثبت نمایید.

سوال 4: چنانچه درسی در سامانه سمیاد وجود نداشت چگونه اقدام به اضافه کردن آن نماییم؟

طبق دستورالعمل پرسش 2 فایل مربوطه را تکمیل و از طریق "سامانه پشتیبانی فناوری اطلاعات" به آدرس https://support.nus.ac.ir/ درخواست خود را ثبت نمایید.

سوال 5: نحوه حذف دانشجو از کلاس درس در سامانه سمیاد به چه صورت میباشد؟

ادمین آموزشکده در سامانه سمیاد قادر به حذف دانشجو از کلاس درس نمیباشد و می بایست اطلاعات دانشجو (نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی) را از طریق سامانه تیکتینگ ارسال نمایند.

سوال 6: نحوه حذف استاد از کلاس درس در سامانه سمیاد به چه صورت میباشد؟

در صورتی که استاد سابق در کلاس دارای فعالیتهایی اعم از بارگذاری فایل ، محتوا میباشد حذف ایشان از کلاس درس و تخصیص استاد جدید از نظر مسئولیت حقوقی امکانپذیر نمی باشد و برای این دسته از کلاس درسها میبایست کلاس جدید به همراه استاد جدید در سامانه سمیاد تعریف گردد.

سوال 7: آیا تعلیق دانشجو و استاد در کلاس درس های سامانه سمیاد به معنی حذف ایشان می باشد؟

باتوجه به اینکه ادمین آموزشکده در سامانه سمیاد قادر به تعلیق دانشجو و استاد از کلاس درس میباشد، لازم به ذکر است تعلیق دانشجو و استاد به معنای حذف ایشان از کلاس درس نمیباشد. لذا خواهشمند است از تعلیق دانشجو و استاد خودداری نمائید زیرا تعلیق دانشجو و استاد از یک کلاس درس به معنای تعلیق ایشان در کل سامانه و از تمامی کلاس درسها می باشد.